Sustavno održavanje - produžite vijek trajanja industrijskih strojeva i opreme
Objavljeno: 20. listopad 2023 | Trajanje čitanja: 6 minut
Strojevi, tehnika za zgrade i proizvodna postrojenja su izdržljiva investicijska roba s često visokim nabavnim troškovima. Time je održavanje, popravljanje i obnavljanje uređaja, postrojenja i objekata od velike poslovne važnosti.
Redovito održavanje osigurava da jednom nabavljeni uređaji pouzdano rade i funkcioniraju bez pogrešaka kroz planirani životni vijek. Planiranje održavanja pomaže u boljem iskorištavanju životnog vijeka i izbjegavanju neuspjeha uzrokovanog neplaniranim radovima na održavanju. Servisne inspekcije također su relevantne s ekonomskog stajališta.
Rutinska zamjena istrošenih dijelova održava troškove popravka niskim i istodobno povećava ukupnu dostupnost postrojenja. Preventivno održavanje je također neophodno za radnu i prometnu sigurnost strojeva.
Plan održavanja - za što je potreban?
Tako da se održavanje može odvijati na vrijeme i u točnom opsegu postoje pomagala. Najvažniji su planovi održavanja i servisiranja koji se stvaraju individualno. Planovi podržavaju vašu tvrtku u provjeri i održavanju strojeva i tehničkih sustava svih vrsta. Plan održavanja ili plan servisiranja neophodan je instrument kojim možete učinkovito organizirati i nadzirati inspekcije u vašem poduzeću.
Služi kao radni nalog, raspored i kontrolni popis za stručnjake na području pružanja usluga, konstrukcije postrojenja, proizvodnje ili elektrike, kao i za sve zaposlenike koji rade u održavanju i servisiranju.
Kao dio operativne strategije održavanja i servisiranja, planovi održavanja omogućuju tvrtkama planiranje i provedu potrebnih procesa. Skraćujete servisno vrijeme i pomažete u izvršavanju inspekcija i zadataka bez pogrešaka.
Planovi servisiranja i održavanja također omogućuju brzu reakciju na kvarove i pomoći zaposlenicima u preuređivanju uređaja ili pri izmijeni konfiguracije sustava. Kao alat za obuku, planovi skraćuju fazu obuke novog servisnog osoblja i pomažu u stvaranju naloga za vanjske stručnjake za održavanje.
Iznutra, planovi služe kao dokaz savjesnog održavanja za upravu, nadređene i druge odjele. Izvana, planovi pomažu u provođenju jamstvenih zahtjeva i zahtjeva za odštetom koji se odnose na proizvođače, vanjske pružatelje usluga ili osiguravajuća društva.
U planu održavanja odn. servisnom planu, svo predviđeno održavanje uređaja ili postrojenja bilježi se u skladu s specifikacijama pojedinog proizvođača ili vaše tvrtke.
U tu svrhu, plan u osnovi sadrži popis uređaja, sustava i sklopova koje trebaju redovitu inspekciju.
Plan održavanja obično sadrži precizne informacije o pojedinim strojevima u pogonu kao što su ime, lokacija, vrijeme nabave, upotreba i/ili trajanje, kao i vrsta i opseg intervala servisa. Nadalje, u plan spadaju i vrijeme posljednjeg i ciljanog datuma sljedećeg održavanja, nadležnosti, kontaktna osoba servisa i druge informacije prilagođene pojedinačnoj organizacijskoj strukturi vaše tvrtke.
Radni nalog s detaljnim informacijama o predviđenom radu na održavanju i ispitnim točkama koje treba uzeti u obzir posebno su važni za plan. To je rezultat dizajna uređaja i njihovih funkcija, vrste uporabe i stvarnog opterećenje zbog upotrebe, habanja i starosti stroja.
U okviru snimanja i dijagnoze stanja, u inspekciji se provjeravaju komponente za koje se zna da pokazuju habanje materijala te se čiste i, ako je potrebno, zamjenjuju. Sastavni dijelovi inspekcije također su dijelovi kojima trebaju pomoćne tvari poput maziva ili oni koji se tiču sigurnosti.
Postoje i drugi razlozi za uključivanje provedbe određenih servisnih zadataka u plan održavanja. Tu spadaju pravni propisi, higijenski i ekološki aspekti, zahtjevi specifični za tvrtku kao i ekonomska razmatranja i sigurnost operativnog osoblja.
Međutim, vremena kada je plan održavanja postojao samo u papirnom obliku i, u najgorem slučaju, ležao u nekoj ladici definitivno su završena. U međuvremenu, često se stvaraju popisi u Excelu u kojima su navedeni pojedinačni položaji ili koriste sustavi baze podataka poput SAP -a. U tu svrhu, SAP softver nudi modul za održavanje u kojem se planovi održavanja mogu stvoriti sa svim pozicijama i objektima.
Svaki plan održavanja uključuje precizne upute za održavanje, primjerice, koje alate treba koristiti za inspekciju odn. izvršenje radnog naloga, koja kalibracija je potrebna i koji dijelovi trebaju biti zamijenjeni.
Iz programa održavanja proizlazi program održavanja koji serviseri trebaju provesti.
Unosi dobro vođenog plana održavanja na taj način osiguravaju da svaki stroj ili postrojenje dobiva ispravan tretman i odgovarajuće rezervne dijelove.
Osoba koja je ovlaštena za održavanje dokumentira izvršenu inspekciju, rezultat mjere i zamjenjenih dijelova. Potpisivanje unosa u planu održavanja prema četveroočnom principu od strane nadređene osobe ili rukovoditelja osigurava kvalitetu servisiranja.
Ako je potrebno, osiguranje kvalitete može se koristiti za kontrolu mjera održavanja koje je obavio drugi zaposlenik.
Troškovi održavanja iznad planiranog životnog vijeka strojeva i postrojenja bitan su ekonomski faktor s potencijalom optimizacije. C-dijelovi koji su potrebni kao dio održavanja uključuju zamjenske dijelove specifične za strojeve ili postrojenja, istrošene dijelove, sredstva za čišćenje, maziva te alat i pomagala potrebna u okviru održavanja.
Iz ekonomskih razloga, sve više tvrtki odriće se skupog skladištenja zamjenskih dijelova. Umjesto toga, dijelovi su naručeni po potrebi, obično u nepravilnoj frekvenciji naručivanja i kod različitih dobavljača. C-dijelovi često su samo niske materijalne vrijednosti. Međutim, napori transakcije i logistike povezani s narudžbom često tjeraju troškove dijelova prema gore. Dobra je ideja provjeriti svoju prethodnu strukturu troškova za C-dijelove.
Minimalni troškovi održavanja zahtijevaju jeftin, pouzdan i brz izvor opskrbe za potrebne dijelove. Planovi servisiranja i planovi održavanja stvaraju osnovu učinkovitije narudžbe zamjenskih dijelova. Evo svih proizvoda koji su vam potrebni za servisiranje, održavanje i popravak strojeva u vašem pogonu. Nedostaje samo prikladan dobavljač iz jednog izvora, kod kojeg možete uštedjeti na svim narudžbama. I ovdje Conrad ulazi u igru: kao industrijski partner i ovlašteni distributer s najvećom mogućom fleksibilnošću i neovisnošću, Conrad vam nudi prilagođene usluge i rješenja za nabavu i neprestano rastući asortiman kvalitetnih proizvoda.
U Conradovom centralnom sustavu trgovine, vi i vaš tim naručujete sav potrebni potrošni materijal i robu elektroničkim putem, brzo i lako u željeno vrijeme na željeno mjesto isporuke. Prilagođeni na pojedinačne procese u vašem poduzeću, potrošači mogu postaviti vaše dijelove sa ili bez uključivanja u odjel za kupnju. Ako je potrebno, vi i vaši zaposlenici u bilo kojem trenutku primate osobnu podršku od našeg Conradovog stručnog tima za proizvode.
Izrada planova održavanja i pridržavanje standarada inspekcije koje su propisali proizvođači odgovorni su zadaci. Veliko je olakšanje u poslovnoj svakodnevnici kad se procesi naručivanja koncentriraju i pojednostavljuju putem Conrada.
U Conradu dobivate širok spektar proizvoda prilagođenih vašim potrebama i imate izbor između jakih marki s certificiranim standardima kvalitete. Visoka dostupnost i isporuka izravno u pogonski prostor gdje su ti dijelovi potrebni osiguravaju kratko vrijeme isporuke i minimiziraju logistički napor u vašem poduzeću. Status narudžbe može se očitati u bilo kojem trenutku.
Nabava vaših dijelova u Conradu odvijat će se na kontrolirani način s visokim stupnjem automatizacije. Poznati proizvodi u sekundi dospiju u vašu košaricu izravnom narudžbom. Uz terminske narudžbe i one s odgodom, planirate svoje isporuke s predviđanjima i potrebama. Uz pametno rješenje za kupovinu Conrad Smart Procure, postupke kupnje uobičajene u vašoj tvrtci prikazujete u elektroničkoj košarici.
Ako vaši zaposlenici koriste vlastiti sustav nabave, Conrad je za vas zanimljiva usluga e-nabave. Conradovi B2B-kupci na raspolaganju imaju digitalne kataloge prilagođene vlastitim zahtjevima.
Koju varijantu narudžbe odaberete: s Conradom kao poslovnim partnerom, snižavate napor koordinacije povezane s nabavom robe i troškovima procesa. Možete se pridržavati svojih planova održavanja precizno i dugoročno uštedjeti na robi.
Planovi održavanja su dinamični
Stalno se razvijaju proizvodna ostrojenja, pridružena oprema, pogonske tekućine, sučelja i softverske komponente. U skladu s tim, proizvođači tehničkih sustava uvijek prilagođavaju zahtjeve za održavanje svojih uređaja tehničkim inovacijama ili promijenjene komponente zamjenskih dijelova. Obavezno u svoje planove održavanja preuzmite promijenjene specifikacije proizvođača. Popis alata i pregledi dijelova u tablicama održavanja također bi se trebali prilagoditi specifikacijama trenutnog proizvođača.
Planiranje servisirnja i održavanja bitne su komponente za glatki radni tijek. Vremena zastoja opterećena rizikom smanjuju se te postoji opsežna dokumentacija za potreban rad, zadatke i mjere. Ova je dokumentacija važna za planiranje potrebnog osoblja, potrebnog vremena i nabave potrebnih zamjenskih dijelova. Na taj se način nadolazeći rad može odmah provesti bez ometanja procesa i funkcija tvrtke.
Uz to, uvijek imate trenutni pregled troškova za održavanje koji nastaju u redovitim intervalima. Možete odmah prepoznati kada se troškovi održavanja kreću izvan uobičajenog okvira za stroj ili sustav te imate mogućnost reagiranja prije eksplozije nadolazećih troškova.