Pametna nabava » inteligentna opskrba za svaki posao
Operativna nabava i nabava materijala složeni su i zahtijevaju značajno vrijeme i ljudske resurse. Osim toga, opsežna logistika i skladištenje uvijek su potrebni u tvrtkama kako bi se osiguralo da se lanac opskrbe do kupca ne prekida.
E-naručivanje, ili još bolje pametno naručivanje, elegantno je rješenje za ovaj izazov.
Ono što se na prvi pogled čini prilično komplicirano često je jednostavnije nego što biste očekivali i nudi značajne mogućnosti uštede. U principu, e-nabava optimizira i ubrzava sve aktivnosti vezane uz nabavu materijala.
Međutim, izraz "e-nabava" isprva ima prilično zastrašujući učinak, posebno za mala i srednja poduzeća (MSP). Pogotovo ako se potrebne aktivnosti nabave desetljećima provode u analognom formatu na papiru ili s Excel listama. No, ako manje tvrtke i tvrtke žele biti optimalno opremljene za budućnost, svakako bi trebale uvesti digitalizaciju naručivanja robe ili pametno naručivanje.
Nabava materijala i operativna nabava u poduzećima često idu prema zadanoj proceduri. Točke koje treba obraditi kreću se od određivanja zahtjeva do zahtjeva za nabavu i obrade računa. To smo već detaljno objasnili u našem vodiču kroz postupke nabave .
U malim tvrtkama često je samo jedna osoba odgovorna za cijeli proces naručivanja. U većim tvrtkama više zaposlenika i različitih odjela često je uključeno u obradu narudžbi. Zbog toga je naručivanje robe sporo i podložno pogreškama.
Pametno naručivanje cijeli proces naručivanja dovodi u digitalni oblik. Zbog povezanosti i umreženosti svih uključenih strana, moguće je trenutno pregledati status svake pojedine narudžbe ili je jednostavno pratiti.
Rutinski, dugotrajni zadaci mogu se automatizirati, čime se uvelike smanjuju ljudske pogreške. Podaci dobiveni tijekom procesa naručivanja mogu se lako analizirati kako bi se identificirali obrasci i trendovi, te tako služe kao dobra pomoć pri donošenju odluka.
Prelazak na digitalni proces naručivanja nudi velike prednosti u raznim područjima:
Troškovi
Ciljana optimizacija drastično smanjuje troškove procesa naručivanja i skladištenja.
Korištenje resursa
Automatizacija procesa i smanjenje vremena za njihovu provedbu omogućuje maksimalnu učinkovitost.
Transparentnost
Informacije o dobavljačima, količinama narudžbi, cijenama, uvjetima i rokovima isporuke uvijek su dostupne.
Planiranje proračuna
Naručivanje na zahtjev smanjuje troškove skladištenja i olakšava poduzeću planiranje proračuna.
Osiguranje kvalitete
Osiguravanje potrebne kvalitete proizvoda i usluga pod najboljim mogućim uvjetima.
Smanjenje rizika
Prikupljeni podaci o narudžbama služe kao osnova za prepoznavanje i sprječavanje rizika u opskrbnom lancu.
Pametne narudžbe s umjetnom inteligencijom postaju još pametnije
Pametno naručivanje već je iznimno snažno u svojoj osnovnoj funkciji i nudi veliki potencijal uštede, posebno u operativnom naručivanju .
Međutim, na tržištu koje se stalno mijenja, teško je pratiti što se događa. Nadalje, količina podataka koje treba uzeti u obzireksponencijalno raste, što sve više otežava dobivanje značajnih analiza.
Da bi pametno naručivanje bilo doista pametno ili inteligentno, ima smisla kombinirati ga s umjetnom inteligencijom. To znatno olakšava postizanje gore navedenih ciljeva. Podrška umjetne inteligencije također nudi dodatne pogodnosti.
Automatsko pokretanje procesa naručivanja kada zalihe padnu ispod minimalnih količina standardno je i primjenjuje se već neko vrijeme. Tehnički, to je moguće bez puno truda. No, umjetna inteligencija sa svojim sofisticiranim algoritmima nudi mnogo više mogućnosti od kojih vam neke želimo predstaviti:
Automatizacija
Sveobuhvatni algoritmi umjetne inteligencije omogućuju automatizaciju čak i složenih i opsežnih zadataka naručivanja, što znači značajnu uštedu vremena i troškova.
Analiza podataka
Uz pomoć umjetne inteligencije također je moguće analizirati velike količine podataka u stvarnom vremenu. To čini vrlo lakim prepoznavanje uzoraka ili anomalija kako bi se pravodobno moglo djelovati.
Modeli prognoze
Na temelju trenutnih i povijesnih podataka, umjetna inteligencija može identificirati buduće trendove i tendencije u području javne nabave. To pomaže u izbjegavanju potencijalnih uskih grla u opskrbi.
Funkcije pretraživanja
Funkcije pretraživanja, podržane umjetnom inteligencijom, omogućuju vam trenutno pronalaženje proizvoda i usluga. To čini dugotrajne procese naručivanja bržima i učinkovitijima.
Optimizacija cijena
Analiza i usporedba podataka o cijenama daje sveobuhvatan pregled u kojoj su mjeri trenutne cijene prihvatljive ili je potrebno ponovno pregovarati.
Transparentnost
Digitalizacija u području javne nabave stvara količine podataka koje vrlo brzo mogu postati neprozirne. Umjetna inteligencija omogućuje strukturiranu i jasnu prezentaciju informacija.
Ukratko, možemo reći da prijelaz na Smart Procure donosi opipljive prednosti mnogim velikim i malim tvrtkama. Međutim, ogroman potencijal koji nudi Smart Procure može se u potpunosti iskoristiti samo u kombinaciji s umjetnom inteligencijom.
Uz navedene prednosti i uštede, digitalizacija procesa nabave donosi i određene rizike u području kibernetičke sigurnosti. Globalna povezanost tvrtki i dobavljača nudi kibernetičkim kriminalcima brojne mogućnosti za njihove napade, primjerice putem nezaštićenih sučelja i neadekvatne autentifikacije. Budući da se osjetljivi podaci poput ugovornih klauzula, uvjeta isporuke, cijena, količina i tehničkih specifikacija često obrađuju, te su informacije i ugovori popularna meta hakerskih napada.
Najvažnije mjere uključuju:
- Pouzdana enkripcija podataka.
- Redovite sigurnosne revizije i testovi prodora.
-Obuka zaposlenika o cyber svijesti.
- korištenje sigurnosnih rješenja poput vatrozida, skenera virusa i sustava za otkrivanje upada.
-sigurna konfiguracija sustava e-nabave i aplikacija za e-nabavu.
- Redoviti backup podataka.
-Razvoj i implementacija plana odgovora na incident (npr. na temelju ISO 27001).
Digitalizacija ili digitalna transformacija nije samo nešto što se radi u globalnim korporacijama i velikim tvrtkama. Ni mala i srednja poduzeća ne bi trebala zanemariti digitalizaciju ili digitalnu transformaciju.
Pametno naručivanje ili inteligentno elektroničko naručivanje važan je korak u pravom smjeru. Uz već opisani potencijal, integracija sve naprednije umjetne inteligencije nudi neviđene mogućnosti. Prediktivna analitika postaje sve važnija. Na temelju postojećih povijesnih podataka, budući se događaji mogu pouzdano predvidjeti pomoću matematičkih modela. Dosljedan daljnji razvoj i pametne inovacije bit će i dalje nužni za opstanak na tržištu i održavanje učinkovitosti unutarnjeg lanca vrijednosti.
Navedeni sadržaj o pametnoj javnoj nabavi je s jedne strane vrlo važan, ali s druge strane može djelovati i prilično teoretski. Stoga, uz pomoć Conrad Smart Procure programa, želimo pokušati objasniti ovu temu na praktično orijentiran i stoga još jasniji način.
Conrad Smart Procure (CSP) je rješenje za e-nabavu koje je razvio Conrad Electronic posebno za mala i srednja poduzeća (SME). Fokusira se na digitalizaciju i automatizaciju procesa javne nabave koji su se dosad provodili na analogan način. Kao rezultat toga, ni ERP sustav za planiranje resursa ni softver za digitalnu nabavu nisu dostupni u tvrtkama, javnim tijelima ili organizacijama.
Međutim, možete jednostavno koristiti postojeća kompjutorska računala , prijenosna računala , tablete i pametne telefone za Conrad Smart Procure . Stoga nema potrebe za ulaganjem u skupi hardver, softver ili IT sustave kako bi se iskoristile prednosti Conrad Smart Procure .
Ako želite koristiti uslugu Conrad Smart Procure, prvo nas morate kontaktirati. U tu svrhu dostupan je poseban obrazac u kojem uz svoje osobne podatke možete odabrati odgovarajuće rješenje e-narudžbe. Uz Conrad Smart Procure rješenje za tvrtke koje nemaju vlastiti softver za javnu nabavu, nudimo i druga zanimljiva rješenja za javnu nabavu. Nakon što primimo vaš CSP zahtjev, naši stručnjaci za e-nabavu će vas kontaktirati. Na ovom sastanku razgovaramo o najvažnijim činjenicama, kao što su ograničenja asortimana proizvoda, adrese za dostavu i adrese za naplatu. Imena i funkcije različitih korisnika također se određuju na ovom sastanku.
Korisnička definicija
Unutar Conrad Smart Procure tehnologije postoje tri različite skupine korisnika:
Administrator:
Administrator može stvoriti različite korisnike, dodijeliti proračune, odrediti adrese za dostavu i imati pristup postavkama.
Oni su to odobrili:
Ako je potrebno, oni odobravaju korisničke zadatke koji premašuju budžet pojedinog korisnika.
Korisnik:
Korisnici ili korisnici mogu samostalno naručiti i pokrenuti isporuke unutar svog proračuna.
Osim pojedinačnih korisnika, možete kreirati i proizvoljne korisničke grupe s pojedinačnim ovlaštenjima i jasno definiranom grupom ljudi (npr. nabava).
Na temelju tih osobnih konzultacija, zatim smo postavili OCI trgovinu za naše poslovne korisnike, što je neophodno za korištenje sustava Smart Procure.
OCI je kratica za Open Catalog Interface i standardizirano je sučelje za elektroničku razmjenu kataloških podataka.
Osnivanje OCI trgovine
OCI trgovina je precizno prilagođena potrebama i zahtjevima pojedinih tvrtki korisnika. Osim toga, korisničko sučelje OCI trgovine uvelike je oblikovano prema Conrad online trgovini, što ga čini intuitivnim za korištenje.
Međutim, samo relevantne i unaprijed definirane grupe proizvoda za kupnju uključene su u OCI trgovinu za pregled korisnika. Željeni proizvodi se zatim stavljaju u košaricu kao i obično.
Prilikom prijenosa košarice podaci o proizvodima za odabrane artikle prenose se iz OCI trgovine u sustav Smart Procure.
Stvarno naručivanje artikala ili bilo koje potrebno odobrenje zatim se provodi u skladu s operativnim specifikacijama u sustavu Smart Procure.
Snimka zaslona pregleda narudžbe
Kao što je gore spomenuto, pametna rješenja nabave donose brojne prednosti. Mala i srednja poduzeća, poduzeća, organizacije i korporacije također mogu uživati u brojnim dodatnim pogodnostima korištenjem rješenja Conrad Smart Procurement. Za vas smo saželi najvažnije činjenice:
Pristup i troškovi:
- Povezivanje sa sustavom putem preglednika
- Nema dodatnih troškova / naknada - Nema naknada za licence
- Pristup Conrad asortimanu proizvoda 24/7
- Prikaz dostupnosti u stvarnom vremenu
Fleksibilnost i kontrola:
- Prilagodljivi računi i autorizacije
- Prilagodljive adrese za dostavu
- Definirane grupe proizvoda
- Proračunska ograničenja
- Transparentan pregled narudžbi
Učinkovitost i automatizacija:
- Automatizirana obrada faktura
- Rješenje jednog vjerovnika
- Sveobuhvatna statistika i analiza
- Smanjeni troškovi nabave
- Brz odgovor po potrebi
Zahtjev za pristup programu Conrad Smart Procure
Možete zatražiti pristup Conrad Smart Procure samo jednim klikom.
Conrad Smart Dobivanje pristupa testnom mjestu
Neidentificirane zainteresirane strane mogu zatražiti testni pristup ako je potrebno. To tvrtkama omogućuje korištenje probnog kataloga za interno testiranje svih procesa naručivanja, uključujući autorizaciju, te za obuku osoblja u nabavnoj organizaciji za korištenje sustava. U ovoj fazi sudionici će vrlo brzo cijeniti prednosti i uštedu vremena rješenja za e-nabavu temeljenog na pregledniku. Nakon što se procesi naručivanja i scenarij odobrenja pokreću učinkovito i glatko, bit će moguće prijeći s testnog sustava na proizvodni sustav.